Hajdú Péter besegít

» » futószalag / 


Az Egyesült Államokban hatalmas jótékonysági kampánnyá duzzadt az a YouTube-mém, melynek keretében híres vagy egyáltalán nem híres emberek egy vödör jeges vízzel öntik nyakon magukat, és a videó feltöltésével egyidejűleg adományt küldenek az amiotrófiás laterálszklerózis - vagyis az ALS - nevű betegség elleni küzdelem megsegítésére. A Magyarországon is évenként ötszáz áldozatot követelő halálos kór teljes bénuláshoz vezet, a végstádiumban már a légzésért felelős izmok is felmondják a szolgálatot, és a beteg megfullad.


Charlie Sheen, Jennifer Garner és Ben Affleck éppúgy résztvevője a hideg vizes mozgalomnak, ahogy olyan cégvezérek, mint a Microsoft és a Faceboook alapítói: Bill Gates és Zuckerberg, de még az egykori amerikai elnök, a háborús hazudozó George W. Bush is beszállt a kampányba. A résztvevők mára tizenötmillió dollárt hoztak össze az ALS Associationnek, mert amennyire nem ragadós a jó példa, annyira tud az lenni egy netes baromság, különösen ha kritikus mennyiségű híresség csinál nyilvánosan hülyét magából.


Eközben Törökbálinton Hajdú Péter éppen arról ábrándozott, hogy egy nap talán wc-papírrá válhat a miniszterelnök otthonában található trónszék mellett, hogy végre személyesen segíthessen a legnagyobb dolgok elvégzésében annak a kéznek, amely frekvenciákat oszt, s amelynek bizalmas szorítása jótékonyan ellensúlyozza majd alkalmatlanságát mindennemű médiaszereplésre. S miközben gondolatai kitartóan forogtak a kormányfői ánusz körül, kis laptopját kattintgatva véletlenül ráakadt a fent részletezett internetes mémre. Gyermeki agyában és a lelke helyén tátongó sötét űrben nyomban megfogant a teremtő gondolat: "Ott a helyem a Mourinho meg a Tom Cruise mellett. Én se vagyok kisebb ember, mint ők, és képes is vagyok arra, hogy egy vödör vizet rám öntsek."


Az ideát tettek követték. Életében először Hajdú Péter olyan kihívást választott magának, amely megfelelt a képességeinek, és azt hiba nélkül végre is hajtotta. Landolt a vödör víz, a közösségi oldalakon pedig az ezt dokumentáló videó, hogy a Hajdú Péterről mindannyiunkban élő - gátlástalan és tehetségtelen, törtető görényt formázó - képet egy laza, vicces és érzékeny híresség imázsa váltsa fel.


Csakhogy két dolgot még így is sikerült elbasznia. Ez a kampány ugyanis az ASL gyógyításáról szól, Hajdú azonban mindig is jobban vonzódott a beteg kisgyerekekhez, mint a zavaros tartalmú rövidítésekhez, úgyhogy nem bíbelődött sokat a mozgalom eredeti céljával, ő inkább egy gyermekklinikát támogatott. Egyrészt a Napló stábja is könnyebben gyárt így riportot, másrészt nem először tapasztalható, hogy a bulvár világában pallérozódott intellektusok számára milyen könnyen cserélődik fel eszköz és cél: Hajdú is úgy gondolta ezúttal, hogy itt a celeb-magamutogatás a fő, az pedig, hogy ez milyen céllal zajlik, tulajdonképpen mellékes, úgyhogy bármi mással szabadon fel is cserélhető.


A beteg gyerekek arculköpésének non plus turhája azonban az volt, amikor Hajdú Péter a kertjében található úszómedenence partján 20.000.-, azaz húszezer forintot ajánlott fel a gyermekklinika javára. Állítom, hogy még az alsógatyája is többe került ennél. Inkább ne ajánlott volna föl Hajdú Péter egy kurva fillért se! Ezt az összeget - a luxusvilla tövében, a sokmilliós állami megrendelések meg a lépten-nyomon villogtatott fényűzés ismeretében - beteg gyerekeknek felajánlani párját ritkító pofátlanság.

 


Vajon hogy viselkedik Hajdú Péter, amikor nem forog a kamera? Ellopja a gyerekei zsebpénzét? Mit tesz Hajdú Péter, amikor éppen nem jótékonykodik? Hajléktalanokat fosztogat? Talán ezért nem lakik a háza környékén egy sem. Egy tanulsággal mindenesetre ezúttal is gazdagabbak lettünk: Hajdú Péterből nem csak a képernyőképesség és az erkölcsi érzék hiányzik, de a minimális szociális normák ismerete is.


 

TrollParádé:

comments powered by Disqus